Translate

lørdag den 24. juli 2010

En sjov tipskupon til konfirmationen

Vi skulle til min nieces konfirmation og jeg gad ikke komme med den alm. standard sang, som lugtede langt væk af at være copy/pasted fra nettet.
Så jeg lavede en tipskupon med 13 spørgsmål, hvor af nogle omhandlede generel viden om konfirmanden og så var der nogle opgaver/lege, som skulle udføres.
 

Især 7. klasses testen til forældrene var et hit. Og da de så ikke bestod, så var det jo rigtig sjovt. Der var bare så lige det problem at den svar mulighed var der ikke på kuponnen :)
SMS testen var også ret sjov.
De skulle alle 3 sende en SMS til mig, hvori der stod. "JEG er den hurtigste til at smse".
konfirmanden fik en telefon i gave og ville bruge den. Men det betød at forældrene fik smset først, men det sjove var at forældrenes SMS var stavet forkert, så konfirmanden vandt alligevel

4 kommentarer:

  1. Kære Søren. Hvor er det dog nogle fede ideer du har der til sjov for konfirmanden. Jeg havde selv forestillet mig at lave noget lignende også med et par praktiske opgaver a la den med smsen, men den er da ikke en del af tipskuponen?? Lavede I den så senere? og tog det ikke ekstremt lang tid med alle de lege? sådan hvordan fungerede det i praksis?
    Mvh Maria

    SvarSlet
  2. Det tog nu ikke særlig lang tid. Dog kræver det at de er blevet "advaret" om at de skal have deres mobiler med. Jeg havde så printet en A3 side ud med teksten de skulle smse + nummeret de skulle smse til. Det tager ca. 3 min.
    7. klasse testen skal du blot give til alle gæsterne også. Så kan de også se om de kan bestå den. Det giver en del grinen i krogene.

    Vi har også lavet en version hvor konfirmanden skulle lave 2 gange Tegn og Gæt. Dette skal man dog være sikker på ikke bliver FOR pinlig for konfirmanden.

    God fornøjelse.

    SvarSlet
  3. kan jeg se alle siderne til tipskuponen til mor og far?:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ikke flere sider. Jeg vurderede at 8 spørgsmål var nok, så det ikke tog for lang tid

      Slet